21 Şubat 2015 Cumartesi

Şirin bir şarkı

Özel öğretim yöntemleri 2 dersimde ''Destek ve hareket sistemi'' konusunu sunacağım. Youtube'da konuyla ilgili eğlenceli bir şeyler bulmak için dolanırken skeleton dance çıktı karşıma. Küçükken izlediğimi hatırladığım şu çizgi filmden parçayı buldum.



Daha aşağılara inince işte bu şirin şarkıyı buldum. Adlarını sanlarını ilk defa gördüm, bir Belle & Sebastian sever olarak bana onları anımsattı. Bu şarkılarını sevdim,diğer şarkılarını da dinlemeye değer. Ayrıca bu ne şirin bir videodur, keşke herkes böyle müzik videoları yapsa. Sizi bu huzurlu şarkıyla başbaşa bırakıyorum ^_^




20 Şubat 2015 Cuma

Bahar geliyor !

İlkbahara az kaldı.Bir yandan kar yağarken bir yandan da ağaçlar çiçek açmış.İlkbaharı çok sevmem  ama ilkbahar gelsin istememin nedeni çiçekleri çok seviyor olmam.

şu güzelliğe bakın






8 Şubat 2015 Pazar

Amasya Gezisi

Bu benim blogtaki ilk yazım.Hadi bakalım başlıyorum.

Öncelikle Amasya gitmek isteyeceğiniz şehirlerden biri.Çünkü şehir Harşena Dağı'nın arasına kurulmuş,evleri de işin içine katılınca farklı bir ambiyans oluşturmuş. Aynı zamanda tarihi bir şehir.Eski adı Amesia.Biraz sonra anlatacağım müzeye giderseniz üstünde Amesia yazan eski paraları görebilirsiniz. Bir günde gezilecek bir şehir değil. Tabii ki üstünkörü gezilebilir. Ama eksik kalacaktır. Şimdi gelelim detaylara:

Ben Samsun'dan trenle Amasya'ya yaklaşık 3 saatte gittim. İlk tren yolculuğumdu,tren benim için yorucuydu. Trenden inince yürüye yürüye sahil kenarı gibi bir yere ulaştık.Aslında Yeşilırmak kenarı:)
İşte şirin evler 
Yeşilırmağı da gördük
Aslında bu şirin ev dediklerim otel veya restaurant. Bu evler yöresel yemekler yiyebileceğiniz mekanlar. Ben tercih etmedim çünkü annem Amasya yemeklerinden pek hoşlanmıyor.

Bu da saat kulesi

Şimdi gelelim gittiğim yerlere
1)Kral Kaya Mezarları
Buraya giriş ücreti 5 tl idi. Müzekartı olanlara ücretsiz. Buraya çıkmak eğlenceliydi. Yalnız taşlar biraz kaygan,spor ayakkabı giymeniz tavsiye edilir ! Mezarlarda mezar yok,öyle bir beklentiyle gidecek olanlar hiç gitmesin. Bi teyze biz çıkarken ''Çıkmayın boşuna yukarıda hiç bi şey yokk '' dedi atarlanmış hem de.

Daha yoldayız

Azıcık çıktık,aşağılara bakalım

Karşılara da bakalım

Tam tepedeyiz --ben zoomladığım içün yakın sanmayalım--

şirin evler, dağlar, bir de ırmak daha ne olsun

işte bu bütün manzarayı buradan izledik.tüm çabamız buraya çıkmaktı :)

Dipten not: Buraya çıkmak zaman alır! Zaten orda bişey yokmuş tepe mepe istemem, manzara sevmem ben diyenler için zaman kaybıdır. (Benim için eğlencelidir hehe.)


2) 2.Bayezid Camii
Öncelikle büyük bir camii,ben gerçekten beğendim.Gittiğim camiiler içinde en beğendiklerimden.Namaz vakti olduğu için çok fotoğraf çekemedim
.
 -Camii'nin bahçesinden


3) Minia Amasya Müzesi
Bu tarz bi adı vardı.Zaten 2.Bayezid Camii'nin bahçesinde. Öğrenci 1 tl,tam 2 tl.
Açıkçası ben tesadüfi gittim. Amasya'yı minik minik görmek isterseniz gidin. Işıklandırdıkları miniklerin(minyatürler işte) ışıklarını tamamen söndürüyorlar (zifiri karanlıkta kalma keyf),sonra camiilerden başlayarak yavaş yavaş ışıklandırıyorlar. Ben hepsini beklemedim çünkü bayağı yavaştı :D Ayrıca gökyüzü de yapmışlar ay,yıldızlar bile var. Karanlıkta sadece ayın,yıldızların ışığı vardı.Ben o kısmı çok sevdim.

Karanlıkta görmeden bi flaş patlattım

4)Amasya Arkeoloji Müzesi
Burayı anlat anlat bitiremem. Müze meraklısı olduğum için en sevdiğim yer burasıydı. Laykladığım müzeler içinde ilk 5'e girer.

Giriş ücreti 5 tl. 18 yaş altı bedava. Müze kartı olanlara bedava.

Müzede neler var?
İlk olarak girişte fosiller var. Büyük bir kısmı deniz canlıları.
Tarihi paracıklar var,defineler var.İşte bu paracıkların üstünde çoğunlukla Amesia yazısını görebilirsiniz.
İdoller var.Küçük heykelcikler,kemer tokaları,kılıçlar vs.
Meryem Ana heykelciği ,eski İnciller,çanaklar,çömlekler...
Masklar;
Mask nedir şipşak bilgi

Çok ilginç geldi bana insanlar bu maskelerle başka rollere bürünüyorlarmış. 


Bu idol olabilir hatırlamıyrem 

Ve geldik müzenin kralına.Böyle değerli eserleri ayrı bir camekana koyup alttan ışık vermelerine gıcık oluyorum.Çünkü flaşsız güzel fotoğraf çekilmiyor.

Fırtına tanrısı teşup (bence meczup'un akrabası)
Hititlerden sonra gelen uygarlıklar kimseler buna tapmasın diye bacaklarını kırmışlar :)
bizimkiler de böyle bacak çizmiş

şipşak bilgi

Dikkat çeken diğer bir şey de mumyalar.
Bunlar dünyada ilk organları çıkartılmadan mumyalanan insanlar. Ayrıca ilk Türk ve Müslüman mumyalar.
--Ortam ürkütücüydü--
Bebecikmiş daha 

Müzede Osmanlı'dan da çok eserler var.Kılıçlar,kalkanlar falanlar fişmanlar.
Ayrıca Amasya'daki çoğu camiinin kapıları da buradaydı.

Bunlar da bana matrakçıyı anımsattı :)


Evet bu yazı burada bitiyor.Geçerken yolda gördüklerimizi tabii ki de yazmıyoruz :) Fotoğrafını çekmediğim şeyler de vardır.He bi de Amasya Meydanı'ndan geçerseniz oradan karşılara bakmak güzel.Tavsiyem 1 gece bi yerlerde kalın da gece ışıklandırmaları görün.Işıklandırmalar için bayağı uğraşmışlar dağlar,evler,ırmak rengarenk ışıklandırılmış. Ben sadece dağları hafiften görebildim.Hava kararırken dağları ışıklandırıyorlar, tıpkı minia amasyadaki gibi.

Bir daha yolum düşerse Şehzadeler Müzesine gitmek ve yöresel yemeklerden yemek isterim.

Bu yazı burada biter &_&





























Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...