15 Temmuz 2015 Çarşamba

Kitap Yorumu: The 100


The 100
Tür: Distopya, bilim kurgu, genç yetişkin
Yazar: Kass Morgan

Dünyadaki bir nükleer felaket sonrası dünya, radyasyondan yaşanılmaz hale gelir. Bu felaketten sağ kurtulanlarsa bir uzay gemisinde yaşamlarını devam ettirirler. Aradan 300 yıl geçmiştir ve gemi yönetimi dünyanın yaşanabilir olup olmadığını belirlemek için 100 suçlu genci dünyaya gönderecektir. 



Uzay gemisindeki sınıf ayrımı ve otoriter yönetim belirgin şekilde işlenmiş, işte bu distopya dedirtiyor. Fakat uzay gemisindeki yaşam yeterli şekilde betimlenmemiş. Yazarın dili çok çok sade ve bu sadelik beni sıktı. Resmen yazar ben acemiyim diye bağırıyor. Bellamy karakterinin kardeşine olan sevgisi çok güzel anlatılmış. Kitap bilim kurgu açısından eksik kalmış, bilimsel açıdan saçma bulduğum birçok nokta var. Aksiyon olsun diye karakterlerin başına gelmeyen kalmadı. Bir ara aşk romanı mı okuyorum diye düşünmedim değil. Çok fazla aşk var kitapta, yazar keşke aşk romanı yazsaymış. Kitap sonlara doğru çok heyecanlanıyor.

Bunun dışında en başlarına dayanırsanız The 100 hızlıca okunabilen çerez bir kitap. Kitabın mıknatıslı oluşu da hoş bir özellik ama benimkinin mıknatısı bozuldu. Çok kitapsız kaldığım bir dönemde devamını okuyabilirim söz veremem : )

Puanım:


5 yorum :

  1. Merhaba bloggerda yenisiniz galiba . Blog keşif etkinliğinden geldim bloğuma bekliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet yeniyim henüz,hoşgeldiniz.Yorumunuz için teşekkürler :)

      Sil
  2. Merhaba :) eskaymak.blogspot.com.tr Blog keşif etkinliği ile blogunuza geldim ve ilgimi çekti :) Bana da beklerim ^^ cembek.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
  3. Bunun dizisini bir ara izlemiştim. Sonra öğrendim kitabı olduğunu. Keşke başta bilseydim. Kitabı olan bir konunun filmini izlemeyi sevmiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Genel olarak ben de öyle. Ama bunun dizisi daha güzel bence :-)

      Sil

Link içeren yorumlar onaylanmayacaktır.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...