3 Ağustos 2016 Çarşamba

Muhteşem Gatsby | Kitap Yorumu

Herkese merhabalar, birazcık ara verdim. Bloga pek vakit ayıramıyorum -aramızda kalsın- yine sınavlara hazırlanıyorum da :) Gelelim konumuza:

Kitabımızın kahramanı Jay Gatsby sürekli evinde partiler veren, oldukça ihtişamlı hayat süren biridir. Sürekli bu partileri vermesinin ardında tek bir neden vardır. Daisy ismindeki eski kız arkadaşını tekrar görmek. Kitabı anlatan kahramanımız ise Nick. O da Daisy'nin tanıdığı ve Gatsby ile komşu. Daisy Tom adında (lanet) biriyle evli. 
Aslında kitabın konusu çok sıradan. Bu şaşalı hayat, aşk karmaşası vs. Hatta kitabın başları benim için sıkıcı bir şekilde ilerledi. Eh işte o sıradan hikaye modundaydım. Scott Fitzgerald gerçekten sevdiğim yazarlar arasına eklendi. Bu sıradan konuyu farklı bir şekilde anlattığını düşünüyorum. Okuduğum kitaplarında genelde şöyle bir durum dikkatimi çekti. Birincisi sıradan bir şeyi süsleyerek sunabiliyor, süsten kastım dili değil kesinlikle. Dilini sade buluyorum. Olay farklı bir anlatım tarzından, içten cümlelerden ibaret. İkincisi insanoğlunun acımasızlığını ve acizliğini çok iyi aktarıyor.**Dikkat bu kısım spoiler içerir** Mesela Gatsby'nin başına amansız durum geldiğinde her gün partilerine gelen o insanlar onu son yolculuğuna uğurlamaya gelme nezaketini dahi göstermediler. **Spoiler sonu** Kitaplarında vermeye çalıştığı mesajlar var. Bu da benim için önemli bir nokta. Mesela Muhteşem Gatsby'de arka planda Amerikan Rüyası'na dair bir eleştiri var. Kitap sonlara doğru o başlardaki sıradanlığı kırmayı başardı. Okunmaya değer bir kitap olduğunu düşünüyorum. 

Fitzgerald'dan okuduğum diğer bir kitap olan Benjamin Button'ın Tuhaf Hikayesi yorumuma buradan ulaşabilirsiniz.

Alıntılar:

İlk iş, hemşireye kız mı erkek mi diye sordum. Kız olduğunu söyleyince, döndüm duvardan yana ağladım, 'İyi', dedim, 'kız olduğu daha iyi. İnşallah da alığın biri olur! Bu dünyada bir kız için en iyi şey, akça pakça bir alık olmak, başka ne?' 

"Birilerini eleştirmek dürtüsüne kapıldığında, herkesin senin sahip olduğun ayrıcalıklara sahip olmadığını unutma." 

''Yalnız bir insanın hayalinde biriktirdiklerini hiçbir taze tutku, hiçbir yeni ateş yok edemez.''

''Anlayacağın, her şeyin bir biçimde berbat olduğunu düşünüyorum.''

''Bizler akıntıya karşı kürek çekip sularla boğuşurken aslında durmaksızın geriye, yani geçmişe doğru gitmiyor muyuz zaten.''

''Karın seni sevmiyor. Asla da sevmedi,onun sevdiği kişi benim.''

Puanım:
Sağlıcakla kalın *_*


0 yorum :

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...