14 Şubat 2017 Salı

Hayatın Kökleri | Kitap Yorumu

Öncelikle herkese merhaba. Bugün popüler bilim kitabı olan Hayatın Kökleri'nden bahsedeceğim. Kitabın yazarı Mahlon Hoagland. Kendisi biyokimyacı, tRNA'yı keşfeden bilim insanı. 
Bu kitap biyolojiyle tanışmak isteyenlere yönelik yazılmış. Genel biyoloji bilgisi veriyor. Yazar herkesin anlayabilmesini amaçladığı için kitabın içinde çok az biyolojik terim var. Ben herkesin anlayabileceğini düşünüyorum. Öncelikle dünyanın nasıl oluştuğundan başlayarak, ilk hücrenin nasıl ortaya çıktığını anlatıyor. Daha sonra klonlama, Homo sapiens bugünkü konumuna nasıl geldi gibi popüler konulara değiniyor. Bu sırada verdiği örnekler genel biyoloji bilgisi niteliğinde. Bu yüzden bu kitap için genel biyoloji bilgisi veriyor dedim. 

Karmaşık konuları basit bir şekilde anlatmak büyük yetenek ister. O yüzden başarılı bir kitap olduğunu düşünüyorum. Fakat isminin karşılığını ben kitabın içeriğinde tam olarak bulamadım. Hem genel biyoloji bilgisi, hem de hayatın başlangıcıyla ilgili bilgiler veren bir kitap. Verilen örnekler de herkesin anlayabileceği türden.

Puanım :
Bu arada popüler bilim türünde kitap önerisi yapsam ya da okuduklarımı derlesem ilginizi çeker mi? 
Siz popüler bilim kitapları okuyor musunuz, benimle paylaşın.

2 yorum :

  1. Biyolojim çok iyi değildir ama basit anlatıyorsa, neden olmasın :)) -Lisedeyken eşit ağırlıktım zaten :D-

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet basit anlatıyor, o konuda çekincen olmasın : )

      Sil

Link içeren yorumlar onaylanmayacaktır.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...