3 Mart 2017 Cuma

Şubat (2017)'ın Ardından

Herkese merhaba. Bu ay okuduğum kitaplardan bahsedeceğim. Hazırsanız başlıyorum.

Öncelikle yıllık okuma hedefimi bitirdim. Bu yılki hedefim çok mantıklı değildi, karamsarlığıma denk gelmişti. Sayı çok da önemli değil aslında. O yüzden yeni bir hedef koymayacağım. Beni mutlu eden, okumak istediğim kitaplarla okumalarıma devam edeceğim.

Şubat ayında okuduğum ilk kitap
A Queer Night In Paris and Other Stories
Maupassant'ın henüz bayıldığım bir hikayesi olmadı ne yazık ki. Sevmeye çalıştım ama olmuyor. Daha başka hikayelerini okuyacağım. Ay Işığı sırada.

Adulthood Is A Myth
Hakkında tam şurada bir yazı yazmıştım. Eğlenceli bir kitap.

Bu ay Sherlock mangalarına başladım. The Blind Banker ve A Study In Pink olmak üzere. Tam olarak şunları okudum:

*Sherlock: The Blind Banker #1

*Sherlock: A Study in Pink #1
*Sherlock: A Study in Pink #2
*Sherlock: A Study in Pink #3

Aslında Blind Banker'ı daha çok sevdim. A Study In Pink ilerledikçe sıkmaya başladı. Merak edenler için belirteyim. Mangalar dizi ile birebir ilerliyor. Hikaye tamamen dizinin hikayesiyle aynı.

Bu ay çizgi roman da okudum. Robbie Morrison'ın Tenth Doctor serisine devam ediyorum. Bu ay okuduklarım:
*Doctor Who: The Tenth Doctor #6 

*Doctor Who: The Tenth Doctor #7

Bu ikisi, meleklerle ilgili olan hikayeyi anlatıyor. Açıkçası melekleri dizide de sevmiyordum. Okurken sıkıldım.

Diğer bir çizgi roman

Suç ve Ceza - NTV Çizgi Klasik

Suç ve Ceza en sevdiğim kitaplardan biri. Ama çizgi romanda içinden bir şeyler kaybolmuş. İçi boşalmış. Hem hikaye biraz değiştirilmiş, hem de günümüze uyarlandığı söyleniyor. Günümüze uyarlamak Raskolnikov'un arkasına Sex Pistols posteri eklemek midir? Öyleyse evet, uyarlanmış. Sonuç olarak beğenmediğim bir çizgi roman oldu. Ntv çizgi klasik serisine karşı da bir ön yargı oluştu bende.

Bu ay blogta hakkında hiç yazmadığım diğer bir kitap

Gizli Bahçe
Oldukça popüler bir Kore dizisi. Benim en sevdiğim Kore dizilerinden. Ama kitap felaket kötü, üzgünüm. Bu kitabın yazılma amacı tamamen parasal olsa gerek. Kitapta hiçbir duygu yok. Şöyle oldu, böyle bitti. Gil Ra Im şunu dedi, işte o bunu yaptı. Kitap bitti. Yazım dili gerçekten çok kötüydü. İkincisini almayı düşünmüyorum, bir yerlerde bulursam belki okurum. 

Küçük Kara Balık-Bir Şeftali Bin Şeftali
Ben bu kitabı a101'den almıştım. Reklam yapmıyorum, sadece ara sıra a101'de uygun fiyatlı kitaplar oluyor. Belirtmek istedim. İkisi de çocukken sevdiğim kitaplardı. Şöyle bir karar aldım. Çocukken çok sevdiğim kitapları tekrar okumayacağım. Buna Jules Verne'in ve Gülten Dayıoğlu'nun kitapları da dahil. Bir şekilde içinde bir bit yeniği buluyorum.

Kurucunun Kızı
Şurada uzun uzun anlattım.

     Devrimin Kızı

Bunun yorumunu bloga eklemedim. Hiç beğenmediğim bir kitap. Seri benim için rezalete dönüştü. Beğenmediğim kısımlar da hep spoiler. Ama şöyle söyleyeyim bir insan kardeşine bunu yapabilir mi? Gerçekten ilginç. Kusursuzlar bitince bir süre distopya okumayacağım. En azından genç yetişkin türünde olanları.

    Fangirl
  Yorumu şurada

    Hayatın Kökleri

 Yorumu şurada

    Marie Curie: Radyoaktivitenin Keşfi
    Yorumu şurada

    İsyan
Yorumu şurada

    Paris'te Bir Akşam

    Yorumu şurada

    Gregor Mendel: Genetiğin Temelleri
Tübitak'ın biyografi kitaplarından biri. Sırada yakında okuyacağım Alexander Graham Bell var. Ben bunları toplu olarak internetten bulmuştum. Ama fırsat bulunca satın alacağım, elimde bulunsun istediğim kitaplar. Mendel'i herkes duymuştur. Benim en sevdiğim bilim insanlarından. Ona ayrı bir sempati ve saygı duyuyorum. Çünkü keşfettiği şeyler yeni bir çığır açtı. Mendel'in hayatı boyunca en büyük sorunu para olmuş. Evet, o kağıt parçaları olmadığı için istediği okullara gidememiş, kimi zaman okula gidememiş. Bilim dünyası açısından bulduğu şeyler yok sayılmış, kabul görmemiş. Bir şeyleri başarmanın tadını hayatı boyunca alamamış. Dediğim gibi Mendel'i bir ayrı seviyorum. Bu kitabın detaylı bir yorumunu da bloga ekleyeceğim. Çok beğendiğim bir kitap oldu.

Şubat verimli bir aydı benim için. Bu verim Mart'ta olmayacak çünkü Nisan'da yds var. Hala yeterli notu alabilmiş değilim. Eğer İngilizce okuyan veya İngilizcesi iyi olan, tavsiye vermek isteyen birileri varsa kapım her zaman açıktır :-D 

16 yorum :

  1. Evet gerçekten verimli bir ay olmuş senin için. Ben de baktım şimdi, şubat ayında dokuz tane kitap okumuşum sadece. Bu ay biraz daha kitaplara yöneleceğim :)

    YanıtlaSil
  2. Faydalı bir yazı olmuş ^-^ Secret Garden efsanyedi ya çok gülerek izlemiştim,özellikle parodylerini :D
    Yds sınavında başarılar ve bol çalışmalar! Tavsiye verecek olursamm,yabancı diziler ya da ingilizce basit çizgi filmler izleyebilirsin ve bence en önemlisi ingilizce bir dil bilen mümkünse ana dili ingilizce olan biriyle konuşarak dilini geliştirmen mümkün olabilir. Ben son dediğimi yaparak ingilizcemi ilerlettiğimi düşünüyorum,sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Tavsiyeler için teşekkürler. Eskiden yabancı dizi izliyordum, bu ara hiç izlemiyorum. Başlasam iyi olacak.

      Sil
  3. Maşallahın var yıne :D

    YanıtlaSil
  4. bayağı verimli bir ay geçirmişsin kitaplar açısından. kurucunun kızı nı her yerde görğyorum artık okumam şart oldu ilgimi çekiyor bayağı. mangaları özellikle sherlock un çizgi romanlarını okumayı bend eçok istiyorum sende gördüm gıpta ettim şuanda. dolu dolu bir ay geçirmişsin darısı martın başına Ç:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba.
      Mangaları tavsiye ederim. Kurucunun Kızı konusunda kararsızım, ikinci kitabı hiç sevmedim. Güzel dileğin için teşekkürler :-)

      Sil
  5. Yakın zamanda Eleanor&Park 'ı okumuş hiç tat alamamıştım yazarı okuyasım pek gelmiyor ama şu Fan Girl'in konusu hoşuma gidiyor merak ediyorum kararsızım okuma konusunda.Verimli güzel bir ay olmuş ve uzun zamandır çizgi roman okumadığımı fark ettim sayende bu ay okuyacağım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba.
      Eleanor&Park konusunda hemfikiriz. Oku tabii çizgi roman okumanın ayrı bir zevki var :-)

      Sil
  6. Güzel bir ay geçirmişsin :) Tebrik Ederimm :)

    YanıtlaSil
  7. Çok verimli bir ay olmuş :)

    Doctor'un çizgi romanlarını okumayı çok istiyorum. Bir ara 8. Doktor'un 1-2 hikayesini okumuştum. Sonra bir site bulmuştum ama kaybettim :D Hangi siteden okuduğunu sorabilir miyim :)

    NTV'nin yayınladığı İki Şehrin Hikayesi'ni okumayı denemiştim ama hiçbir şey anlamadığım için yarım bırakmıştım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. readcomiconline sitenin adı. İyi okumalar :-)

      Sil
  8. Blogunuzu izlemeye aldım sizide bloguma beklerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldiniz, blogunuza uğrayacağım :-)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...