29 Nisan 2017 Cumartesi

Genius : 1.Sezon 1.Bölüm Dizi İnceleme

Genius National Geographic kanalının yeni dizisi. Her sezonda bir bilim insanının hayatını anlatmayı amaçlayan dizi, ilk sezonda Einstein'ın hayatını konu alıyor. 


Genius biraz belgesel, biraz biyografi tarzında ilerleyen bir dizi. Einstein: Yaşamı ve Evreni adlı kitaptan uyarlanan dizide aynı bölüm içerisinde Einstein'ın gençlik ve yaşlılık dönemlerine tanık oluyoruz. Bu da daha çok Einstein'ın düşünme süreçleri ile gerçekleşiyor. Einstein'ın hayatının 10 bölüm sürmesi bekleniyor.

Birinci bölüm daha çok tanışma bölümü gibi. Einstein'ın babasıyla çalkantılı ilişkisini izliyoruz. Bunun yanı sıra Almanya'daki kargaşa da göze çarpıyor. Adolf Hitler'in yükselmesinin imkansız görülmesine rağmen yavaş yavaş Nazi tohumlarının atıldığı bir dönem olduğunu görüyoruz. Hatta Einstein ve Fritz arasında bununla ilgili bir sohbet geçiyor. Fritz Hitler'in ağız kalabalığı yapan, 60 milyonluk bir ülkede bir avuç destekçisi olan biri olduğunu düşünüyor. Fakat bölümün sonuna doğru öngörülerinin yanlış olduğunu görüyoruz.

Bunun dışında Einstein'ın kadınlarla olan ilişkileri de gözden kaçmıyor. Evlilik ve ilişkilere bakış tarzı toplumun bakış açısından farklı. Genius dizisinde benim en çok gözüme çarpan ise ezberci eğitim sistemi. 

Genius dizisinin soundtrack'ı Hans Zimmer imzalı. Yönetmeni ise Akıl Oyunları filminin yönetmeni Ron Howard.


Genius dizisinden bir alıntıyla yazımı sonlandırıyorum. ''Gençliği yozlaştırmanın en mutlak yolu farklı düşünene değil, benzer düşünenlere itibar göstermekten geçer.''


6 yorum :

  1. Görünen o ki izlemekte fayda var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir şans ver bence, belgesel tadında. Çekim tarzı da biraz Sherlock'un çekimlerini andırıyor.

      Sil
  2. Diziyi görmüştüm ama izlemedim. İlginç bir diziye benziyor ^^

    YanıtlaSil
  3. Diziyi çeken ekip iyiymiş. Her sezon bir bilim adamının hayatını çekecek olmaları da çok güzel. Ben şahsen Tesla'yı izlemeyi çok isterdim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, her sezon bir bilim insanı olacakmış. Tesla'yı da severim ama Marie Curie'yi izlemeyi çok isterdim :-)

      Sil

Link içeren yorumlar onaylanmayacaktır.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...