2 Nisan 2017 Pazar

Kitapseverler İçin Yararlı 5 Site

Kitaplarla ilgili sevdiğim ve bana kolaylık sağlayan sitelerle karşılaştım. Bunları sizlerle de paylaşmak istiyorum. 


5) 1000Kitap: Bilmeyen yoktur sanırım. Yine de paylaşayım. 1000kitap okuma durumunuzu güncelleyebileceğiniz, kitaplardan alıntı ekleyebileceğiniz ve kitapseverleri takip edebileceğiniz bir sosyal paylaşım sitesi. Özellikle alıntı ekleme konusunda en çok tercih ettiğim site. Şuradan 1000kitap profilime ulaşabilirsiniz.

4) Goodreads: Goodreads da 1000kitap gibi sosyal paylaşım sitesi. Fakat 1000kitap'ta karşımıza Tük kullanıcılar çıkıyorken, goodreads'ta dünyanın her yerinden okuyucu ile karşılaşabilirsiniz. Goodreads dünya çapında bilinen ve yabancı kitap bloglarının da kullandığı bir site. Tabii fazla sayıda kitap yorumu ile karşılacağınız bir site. Yorumlarınızı ister Türkçe isterseniz de İngilizce yazabilirsiniz. İsterseniz şuradan goodreads profilime ulaşabilirsiniz.

3) Kitapmetre: Oldukça kullanışlı bir site. İnternetten kitap alışverişi yapıyorsanız önce kitabın adını kitapmetre'ye yazıyorsunuz. Direkt karşınıza hangi sitede, ne kadar fiyata satıldığı çıkıyor. Bu sayede fiyat karşılaştırması yapabilirsiniz.

2) Youreads: Sözlük tarzında bir site. Sol üstteki kategoride kitap, film, müzik gibi seçeneklere tıklayarak bunlar hakkındaki yazıları okuyabilirsiniz. Üye olursanız, kitap önerisi yapabilir, yorum yazabilir ve kategori oluşturabilirsiniz.

1) Issuu: Oldukça kullanışlı bir online kitap, dergi okuma sitesi. Sitenin üst tarafındaki arama kısmına aradığınız kitap veya derginin adını yazarak istediğinizi okuyabilirsiniz.

Bu seferlik bu kadar. Umarım yararlı bir yazı olmuştur. İsterseniz bu yazı dizisine devam edebilirim. Hoşça kalın :-)

16 yorum :

  1. İlk 3 siteyi ilk kez senden duydum. 1000 Kitap için üyelik açmış mıydım hatırlamadım. Goodreads ile anlaşamadık :D

    Belki biliyorsundur ama bir de Vikitap'ı şuraya ekleyeyim,sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Goodreads ve 1000kitap olmazsa olmazlarım. Onlar olmazsa yazılarımı toparlayamam :-D Vikitap'la da ben anlaşamamıştım :-)

      Sil
  2. goodreads ve 1000kitap en sık kullandığım ve memnun kaldığım sistemler. Vikitap'a bende hiç ama hiç alışamamıştım ve sevmemiştim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vikitap'a neden alışamadık acaba, üye olup öylece bıraktığım bir site :-)

      Sil
  3. Aralarında vazgeçilmezim Goodreads kesinlikle :)) 1000kitap'ı ben de alıntı eklemek için kullanıyorum genelde. Kitapmetreyi hiç bilmiyordum, öğrendiğim çok iyi oldu. Tek tek her siteye bakma eziyetinden kurtardın. Bayağı faydalı bir yazı olmuş, ellerine sağlık :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Kitapmetre internet alışverişinde çok kullanışlı.Goodreads 1000kitap'a göre bir tık önde. Sanırım ona daha çok alıştım.

      Sil
  4. Goodreads kullandığım , 1000kitap ise takip ettiğim iyi sitelerden.Vikitap'ı da bir ara denemiş daha sonra beğenmemiştim.
    Youreads merak ettim açıkcası ona bir bakayım :)

    Sevgilerle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vikitap'a ben alışamadım. Bak tabii, youreads'da film önerisi falan da var. Hoşça kal :-)

      Sil
  5. Kitap metre çok sık kullandığım bir site çoğu zaman işe yaramasa da hiç yoktan iyidir :) Goodreads'de üye olmasam da arada uğrarım,Vkitap'dan da listelere filan bakarım iyi oluyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Goodreads'da da güzel listeler var, ben de onları inceliyorum :-)

      Sil
  6. Goodreads i kullanmıyorum nedenini bilmediğim bir şekilde :D ama 1000kitaptan çok memnumum ben de .Vikitapta fikir güzel ama sanki site eski gibi mi bilemedim uzun zamandır girmiyorum :D Kitapmetreyi duymammıştım daha önce güzele benziyor teşekkürler tavsiye için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Vikitap'a girdiğimde aynı şeyi hissediyorum :-)

      Sil
    2. Goodreads'ı İngilizce olduğu için istediğim gibi kullanamıyorum. Favorim 1000kitap. Önce vikitap'ı kullanıyordum ama sitenin sürekli kullanım dışı kalmasından sıkıldım, 1000kitap'a geçtim. iyi ki geçmişim diyorum.

      Sil
    3. Goodreads'da yorumlarımı Türkçe yazdığım için çok sorun olmuyor, ayrıca Türk kullanıcılarla takipleşiyorum. 1000kitap alıntı eklemek için bulunmaz nimet :-)

      Sil
  7. Faydalı bir liste. 1000Kitap ve Goodreads'e üyeyim ve sürekli okuduğum kitaplarla ilgili yorum bırakırım bu sitelere. Issuu'yu bir kaç defa kullanmıştım. Ama diğer iki siteyi ilk defa duydum, mutlaka bakarım. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, hoş geldiniz :-)
      Issuu'yu ben çok kullanıyorum, tek sorun kitaplarda kaldığımız yer işaretlenmiyor. Rica ederim. Faydalı olduysa ne mutlu bana.

      Sil

Link içeren yorumlar onaylanmayacaktır.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...