9 Nisan 2017 Pazar

Mart (2017)'ın Ardından

Bu ay içinde okuduğum kitaplardan bahsedeceğim.

Hadi başlıyoruz.

1) Kusursuzlar:
Seveni olduğu kadar sevmeyeninin de çok olduğu bir kitap. Şurada uzunca anlattım. Ben beğenen taraftayım.









2) Küçük Şeyler: Hepimiz Üstün Dökmen'i televizyon programından tanıyoruz. Tabii psikoloji okuyanlar hariç. Küçük Şeyler programını severek izleyen biri olarak bu kitaba rast gelince hemen okumaya başladım. Bana biraz ticari kaygı amacı varmış gibi geldi. Çünkü çokça devamı var. Yine kendimi iyi hissetmediğim bir dönemde okuyabileceğim bir kitap.

3) Küçük Şeyler #2 : Üstteki yorumun aynısı geçerli.




4) Otomatik Portakal: Bu kitabı okuduğum sıralarda internete pek girmiyordum. O yüzden yorumunu yazamadım. Üstünden zaman geçince de kitapla ilgili düşüncelerim dağıldı. Ağır bir distopya, ortam bayağı ürkütücü. Herkesin okuyacağı tarzda değil bence. Bazı kısımlarda çok rahatsız oldum. İyiliği ve kötülüğü sorgulaması hoşuma gitti. Yazar tamamen kendine ait bir argo oluşturmuş. Bayağı yaratıcıydı.





5)Genç Bir Doktorun Anıları: Modern klasikler serisinden. Merak ettiğim bir kitaptı. Zamanında dizisini izlemeye çalışmıştım, devamını getiremeyip sıkılmıştım. Kitap öyle değil. Bayağı akıcıydı. Teori ile uygulama arasındaki uçurum iyi bir şekilde işlenmiş. Köylülerin batıl inançlarını, bilinçsizliklerini, doktora güvenmeyişlerini bazen şaşırarak bazen gülümseyerek okudum. Yalnız doktorun tavrı hoşuma gitmedi. Etrafındakileri, köylüleri hep bir aşağılama derdindeydi. Yine de ilgiyle okuduğum, başarılı bir kitaptı.





6)Yaban Kızlar: Kitapta öykü, deneme, röportaj ne ararsanız var :-) Öykü iyiydi gerçekten. Size şöyle söyleyeyim. Ursula'nın kült kitaplarını okumadıysanız buna geçmeyin, listede öne çekilecek bir kitap değil. Kısa bir kitap, ben bu yüzden tercih etmiştim. Kötü demiyorum, ama Ursula'nın bundan daha iyi bir çok kitabı var.






7)Alexander Graham Bell: Bağlantı Kurmak / Şurada yorumunu yapmıştım.










8)Paper Girls (Çizgi Roman): Umarım Türkçe'ye çevirirler. Çok sevdim, bozmadan bu şekilde devam etmesini umuyorum. Genel olarak çizgi roman hakkında şurada konuşmuştum.








9)Theo'ya Mektuplar: Sevdiğim bir kitaptı. Okumam biraz uzun sürdü. Ama değer. Geniş yorumu şurada.







10) Wonder Woman 2016 (Çizgi Roman): Geçen seferki yazımda bu seri kötü gidiyor diye bir yorum yapmıştım. Tempo yine yükseldi. Bu ara çok iyi gidiyor, umarım bozmaz. Bu çizgi roman hakkında ayrıca bir yazı hazırlayacağım.





11) Korku: Yorumu tam şurada.









12) Androidler Elektrikli Koyun Düşler Mi: Rick isimli kahramanımız android avcısıdır. Kitap boyunca insanlara oldukça benzeyen üst model androidleri avlama çabasını okuyoruz. Android ve insanları birbirinden ayıran bir özellik olan empati, kitapta vurgulanan bir nokta. Ayrıca Philip Dick bize gerçeklik olarak gösterdiği şeyleri bir anda tepe taklak ederek kafamızı allak bullak ediyor. Bir noktadan sonra hangisinin gerçek, hangisinin yanılsama olduğunu çözmeye çabalıyoruz. Geniş yorumum için tıktık.

Sayı olarak öylesine sıraladım. Sayıları boş verelim. Siz geçen ay neler okudunuz ? Benimle paylaşın :-)

10 yorum :

  1. Güzel bir Mart olmuş, tebrikler. :) Genç Bir Doktorun Anıları'nı ve Otomatik Portakal'ı bende severim, güzel kitaplar. :)

    YanıtlaSil
  2. ben okuduklarımı tek tek giriyorum ama çok güzel böyleside , hem de daha rahat olur mu ki, ben de böyle mi yapsam ki ??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tek tek yazmanız iyi bence. Ama aylık rapor da yapabilirsiniz, o ay boyunca neler okunduğunu görmek için iyi oluyor. Ben tüm okuduklarımı blogda paylaşamıyorum o yüzden aylık raporda ekstra kitaplar oluyor :-)

      Sil
  3. Otomatik Portakal'ı merak ediyorum, bu yıl içinde okurum umarım ki :D 12 kitapla verimli bir ay olmuş :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, Kağıt Salıncak :-)
      Umarım okursun, teşekkür ederim.

      Sil
  4. Sayı olarak ve nitelik olarak çok iyi okumuşsun. Korku'yu çok sevmiştim. Otomatik Portakal'ı okumaya çekiniyorum. Kendimi hazır hissetmiyorum :-) Genç Bir Doktorun Anıları'na da bugün başladım. Sadece ilk bölümü okudum. Kitabı seveceğimi düşünüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, hoş geldiniz :-)
      Teşekkür ederim. Otomatik Portakal'da benim de çekincelerim vardı, hatta 1984 için de aynı çekincelere sahibim :-)

      Sil
    2. 1984'ü biz birkaç blogger geçen sene okumuştuk. Distopya sevmem ama 1984'ü beğenmiştim. Klasik olmayı hak eden bir kitaptı. Etkileyici ve yazıldığı dönemin çok ötesinde. Çekinmeden okuyabilirsiniz bence :-)

      Sil
    3. Teşekkür ederim, umarım yakın zamanda okurum :-)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...