28 Nisan 2017 Cuma

Satranç - Stefan Zweig | Kitap Yorumu

Tesadüfen eline geçen bir kitapla satrancı öğrenen, satranca tutku ile bağlanan ve bu tutkusu yüzünden beyin hummasına yakalanan Dr. B.'nin hikayesini anlatıyor Satranç. Kitapta iki kişinin mücadelesini görüyoruz. Bir tarafta satrançtan başka bir şey bilmeyen Czentovic, diğer tarafta satrançla tesadüf sonucu karşılaşana kadar satranç hakkında hiçbir şey bilmeyen Dr. B.


Tabii ki kitapta Zweig tarzı psikolojik tahliller var. Diğer kitaplarından farklı olarak bu kitap direkt psikolojik bir durum hakkında. Satranç'ı büyük bir heyecanla okudum. Bunda satranç oynamayı sevmemin ve psikolojik durumlardan etkilenmemin etkisi büyük. Bazı kitapları benimseyip bağrımıza basarız ya, bu kitap da benim için öyle. Zweig kitapları içerisinde en sevdiğim. 

Kısa ama dolu dolu bir hikaye okumak isteyenlere tavsiye ederim. Ayrıca kitabın verdiği heyecanla kolay okunabilir olduğunu düşünüyorum. Uzun süre bir kitaba bağlı kalamayan bir kaç kişiye tavsiye ettiğimde memnun kaldıklarını gördüm.


Alıntılar:

"Ruhsal bir hastalık geçiren herkes hep tehlike altındadır. "
''Satrancın çekiciliği tek bir şeyden kaynaklanır; stratejinin farklı beyinlerde farklı biçimlerde gelişmesinden.''
"Yeryüzünde beni sorgulamayan, bana işkence yapmayan bir insan var mıydı gerçekten?" 
"Ama en kötüsü sorgulama değildi. En kötüsü, sorgulamadan sonra hiçliğime geri dönmekti; aynı masanın, aynı yatağın, aynı leğenin, aynı duvar kağıdının olduğu aynı odaya." 
'' Muhtemelen kitabı hemen elime alıp okuduğumu düşüneceksiniz. Kesinlikle hayır! Önce bir kitabım olmasının sevincini yaşamak istiyordum.''
''Bize hiçbir şey yapmadılar. Bizi tamamen hakim olan bir hiçliğe bıraktılar, çünkü bilindiği gibi yeryüzünde hiçbir şey bir insana hiçlik kadar baskı yapamaz.''
 Puanım:

14 yorum :

  1. Okuduğumda satranç öğrenmeye karar vermiştim :) Çok etkilenmiştim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap insanda satranç oynama isteği uyandırıyor :-)

      Sil
  2. Zweig'in her kitabını ayrı bir zevkle okuyorum. Bazı yazarlara yazmak çok yakışıyor. İşte Zweig de onlardan biri.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her kitabını severek okumasam da ne anlattığını merak ettiğim bir yazar.

      Sil
  3. Merhaba! :)

    Okuduğum ilk Zweig kitabı. Aslında diğerini de bunu beğenmem sebebiyle tercih etmiştim. "Satranç" okumaktan keyif aldığım bir kitap.

    Güzel günler dilerim!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kocaman bi' merhaba :-)
      Satranç benim de okuduğum ilk Zweig kitabı. Sanırım bu yüzden yeri ayrı.
      Hoşça kalın.

      Sil
  4. Zweig, her zaman favorilerimdendir. Külliyatı tamamlanası bir yazar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de tüm kitaplarını bitirmek istiyorum :-)

      Sil
  5. Blogunuzu yeni keşfettim ve hemen daldım :)
    "Bu kitap bir harika dostum!" diyerek öneriyorum etrafa.Bazıları Amerikan özentisi olduğumu düşünerek benimle arkadaşlığını kesti ama olsun ^^
    Amcamın tavsiyesiyle okudum.Benim kitaplığımda yok ama mutlaka almalıyım.Alıp silah zoruyla arkadaşlarıma da okutmalıyım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, hoş geldiniz.
      Ne mutlu size böyle kitap tavsiye eden bir amcanız var. Aman silah zoruyla yapmayın, tek silahınız kitap olsun :-) Hoşça kalın.

      Sil
  6. Merhaba :))
    Sanırım Zweig'den o elektriği, heyecanı alamayan tek ben varım. Tahlilleri, anlatımı güzel olsa da beni çok etkilemiyor. Gerçi, henüz iki kitabını okudum, o zaman denemeye devam :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba :-) Ben de her kitabını severek okumuyorum. Mesela Korku'yu sevmemiştim. Burjuva hikayelerinden pek hoşlanmıyorum. Satrancı diğer kitaplarından farklı buluyorum, ayrı bir kefeye koyuyorum.

      Sil
  7. Favori yazarımın favori kitabı. Çok severek okumuştum ben de.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba :-) Benim de favori olmayan yazarımın favori kitabı :-)

      Sil

Link içeren yorumlar onaylanmayacaktır.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...