17 Nisan 2017 Pazartesi

Yerdeniz Büyücüsü - Yerdeniz 1 | Kitap Yorumu

''Sanırım Yerdeniz Büyücüsü´nün en çocuksu yanı, konusu: Büyümek. Büyümek, benim yıllarımı alan bir süreç oldu; bu süreci otuz bir yaşımda tamamladım ne kadar tamamlanabilirse; o yüzden de çok önemsiyorum. Çoğu genç de önemser. Ne de olsa esas işleri budur: Büyümek.'' diyor Ursula Yerdeniz Büyücüsü hakkında. Gerçekten de kitapta Ged'in çocukluğundan itibaren büyüme macerasına tanık oluyoruz.


Ged'in Karg'lara karşı koymak için yaptığı büyü köyün hayatını kurtarır. Zaman içerisinde Ged çevrede ünlenir. Usta Ogion eğitmek üzere Ged'i Onakçaağaç'a götürür. Kendi gücünün farkına varan Ged Ogion'dan sıkılır ve büyücülük okuluna gider. Yapmaması gereken bir büyü yapan Ged, kontrol edilemez bir varlığı peşine takar. Ve kitap boyunca bu varlıkla olan mücadelesi ve pişmanlıkları gözönüne seriliyor.

Ben bu kitabı Ged'in kendini keşfetmesi, yaptığı hatanın sorumluluğunu üstlenmesi ve büyümesi olarak görüyorum. Yerdeniz  Serisi; Yüzüklerin Efendisi, Harry Potter Serisi, Kral Katili Güncesi'ne benzer bir seri. Benzerliklere gelirsem büyücülük okulu, kişiyi ismiyle çağırmamak gibi benzerlikler var. Shannara Serisi de Yüzüklerin Efendisi'ne benziyor zaten. Ona bakarsak fantastik seri okumamamız lazım. Fakat Yerdeniz'in birçoğundan önce yazılmış olduğunu biliyorum. Yerdeniz Büyücüsü heyecanlı bir kitap, durgun değil. Ben bu kitabı okumak için biraz geç kalmışım. Daha önce tanışmış olmak isterdim. Bu kitabı okumak için bu yaşımı neden bekledim. Eminim daha küçükken daha büyük bir heyecanla, daha çocuksu duygularla okuyabilirdim. 

Alıntılar:

''Bütün hayatımızı, aslında yapmaktan başka çaremiz olmayan şeyleri rızamızla seçmeyi öğrenmekle geçiriyoruz.''

''Tehlikenin gücü, gölgenin ışığı kuşattığı gibi kuşatacağını hiç düşünmedin mi?''

Puanım:

6 yorum :

  1. Ben yazardan öncelikle Mülksüzler'i okumak istiyorum ama bu serisini de merak ediyorum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben sana başlangıç için Her Yerden Çok Uzakta'yı önereyim o zaman :-)

      Sil
  2. Merhaba :) Bende bu seriyi gördüm hepsini almaya cesaret edemediğim için birinci kitabını aldım sanırım okumaya biran önce başlamalıyım :)

    YanıtlaSil
  3. Merhaba :)
    Bu seriyi ben de çok merak ediyorum hem de uzun zamandır. Okunacak o kadar çok kitap var ki hepsine nasıl yetişicez bilmiyorum.
    Arada ben de yazıyorum kitap yazıları, beklerim.
    Görüşmek üzere :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba hoş geldiniz :-)
      Ben de elimden geldiğince yetişmeye çalışıyorum işte, bazen hayattan fedakarlık etsem de sürekli koşuyorum.

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...