6 Mayıs 2017 Cumartesi

Son Zamanlarda İzlediklerim #2

Girlboss: 

Beş kuruşu olmayan 23 yaşında bir kadının ebay'de ceket satmakla başlayan hikayesini anlatıyor. Dizi aslında Girlboss kitabının yazarı Sophia Amoruso'nun hayatını anlatıyor. Sophia'nın ebay'de başlayan vintage kıyafet satma macerası Nasty Gal adlı bir markaya dönüşüyor. Türü komedi olarak geçse de öyle çok kahkaha attıran bir dizi değil. İzlediğim süre zarfında iyi vakit geçirdim. Çok yormayan bir dizi. 

 Genius: 

Genius ilk sezonunda Albert Einstein'ın hayatını anlatıyor. Aslında Einstein'ı kişisel olarak çok sevmiyorum, yaşasaydı bu durumun umurunda olacağını da sanmıyorum. Dizi daha çok özel hayata odaklandığı için benim tam olarak beklentimi karşılamadı. Ben bilimsel kısmıyla daha çok ilgilenirdim. Fakat yine de sevdiğim bir dizi oldu. Daha önce Einstein'ın özel hayatını böylesine detaylı anlatan bir yapım olduğunu sanmıyorum. Her sezon bir bilim insanı veya mucidin hayatını anlatacak olan diziyle ilgili geniş yorumum şurada

Turkey with Simon Reeve:

Çok tartışmalı bir belgesel. Aslında bununla ilgili uzun bir yazı yazacaktım ama çok politik bir yapım olduğu için blogumun bu şekilde öne çıkmasını istemedim. Sosyal medyada karşımıza çıkan ağaoğlu'nun ''onları kullananlar benim malım'' şeklindeki cümlesi bu belgeselde geçiyor. Türkiye'de görmediğim ve görme imkanımın muhtemelen olmayacağı içinde Venedikvari gondollar olan otel bu belgeselde. Suriyeliler, Kürtler, Lazlar Türkiye'deki her türlü etnik köken bu belgeselde. Şöyle bi'şey var ki biz içinde yaşarken tam olarak Türkiye'nin duruşunun, yaptıklarının, burada gerçekleşen olayların dışarıdan nasıl göründüğünün pek farkında değiliz. Simon bunu görmemizi sağlıyor. Belgeseli çok sevmedim, ama izlediğime pişman değilim. Belgeseli taraflı buldum. Simon başka taraftan biri. Yani demek istediğim o Batılı gözlüğünü çıkarmadan bir Türkiye belgeseli yapmış.

The Man Who Knew Infinity: 

Bu film hakkında bir türlü yazamadım. En azından bu yazıda konuşayım. Film Hindistan'da yoksulluk içinde yaşayan Ramanujan'ın hayatını anlatıyor. Ramanujan bir katiplik işi buluyor, bir yandan matematiksel aydınlanmalarını yaşıyor. Sürekli aklına formüller, denklemler geliyor. Bunu fark eden bir arkadaşı ünlü proflara mektup yazması için Ramanujan'a yardım ediyor. Ve bir gün Ramanujan ünlü matematik profesörü Hardy tarafından Cambridge'e davet ediliyor. İşte bu noktadan sonra Ramanujan'ın farklı bir kültüre adapte olma sürecini(ya da olamamasını), Hardy'nin onayını alma çabasını izliyoruz. Onay almaktan kastım şu, Ramanujan yeterli eğitimi almadığı için yaptığı araştırmalarını, buluşlarını nasıl açıklayacağını bilmiyor. Yani makale (paper) denilen şeyi yazamıyor, yazmak istemiyor ve gereksiz görüyor. Ben biliyorum diyor, ama nasıl bildiğini açıklayamıyor. Bu nedenle Ramanujan'ın 'bilim'ini üniversitedeki profların kabul etmesi çok zor oluyor. Filmin türü biyografi, dram. Dramı da dibine kadar hissettim. Beni çok etkiledi film, belki de Ramanujan gibi yok sayılmayı yakın zamanda iki defa tecrübelediğim içindir. 

6 yorum :

  1. Paylaşım için teşekkürler. Takibe aldım bloğunuzu. Güzel paylaşımlarda görüşmek dileğiyle. Sevgiyle kalın. ;)

    YanıtlaSil
  2. Belgeseli merak ettim, izleyeceğim :)) Ben de Ramanujan'ın başarı öyküsünü sevdim, başarı öyküsü deyince mutlu gibi oldu ama filmde üzülmüştüm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzlersen düşünceni merak ediyorum. Aslında başarı çok göreceli bir kavram. Çünkü başarı ölçekleri de insanlar tarafından uydurulmuş. Ramanujan'ın amacına ulaşana kadar geçirdiği aşamalar çok etkileyici ve üzücü.

      Sil
  3. İlgi çekici yapımlar hepsi. Genius'a başlamayı düşünmüştüm bir ara sonra vazgeçtim nedense. The Man Who Knew Infinity son zamanlarda izlediklerim arasında en iyilerden birisidir benim için. Belgesele de bakacağım mutlaka, ilgimi çekti. Teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldiniz :-)
      Genius farklı bir yapım bence. Bilim insanlarının genelde bilimsel başarılarını izliyoruz, görüyoruz. Özel hayata pek değinilmiyor, o nedenle farklı. Sonsuzluk Teorisi benim için de en iyilerden biri, beni çok etkiledi. Rica ederim, hoşça kalın.

      Sil

Link içeren yorumlar onaylanmayacaktır.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...