30 Mart 2017 Perşembe

Alexander Graham Bell: Bağlantı Kurmak

Bağlantı Kurmak, Naomi Pasachoff tarafından yazılmış bir biyografi / popüler bilim kitabı. Telefonun mucidi olarak tanıdığımız Graham Bell'in hayatını bilimsel kısımlar üzerinde yoğunlaşarak anlatıyor. Graham Bell duyma engellilerin eğitimi üzerine çok önemli çalışmalar yapmış. Hayatının uzun bir kısmı onların öğretmenliğini yapmakla geçmiş. Ve duymaları için farklı yöntemler uygulamış. Bu çalışmalarını hayatının önemli bir parçası olarak görmüş.
Kitapta Bell'in telefonu keşfi uzun uzun anlatılmış. Özel hayatından da kesitler var. Telefonun telif hakkı için büyük sorunlar çıkmış.  Bunun dışında Bell, keşfe aç biri. Sürekli konudan konuya, düşünceden düşünceye atlayan biri. Öldüğünde aklında olan ama uygulamaya geçiremediği bir çok fikri geride bırakmış. Bell, bugüne göre bakarsak bir bilim insanından ziyade mühendis. 

Bu kitabı meraklılarına tavsiye edebilirim. Bu, Oxford biyografileri içinde diğerlerine göre daha yavaş ilerleyen bir kitaptı. 

Alıntılar:

Bir keresinde Bell Keller'a içini dökerek, ''İnsanlar telefondan başka işe yarar hiçbir şey yapmadığımı düşünebilir. Bunun nedeni telefonun para getiren bir icat olması. Bu kadar çok insanın başarının ölçüsü olarak parayı görmesi ne kadar acı.'' demişti.

''Gözlem yapmayı, gözlemlerini hatırlamayı ve sonu gelmeyen nasıllar ve niçinlere cevap aramayı sürdüren bir kişinin zihni körelmez.''

''Mucit, dünyaya bakan ama gördüğüyle yetinmeyen insandır.''

Puanım:



4 yorum :

  1. 3 yılsız olunca bir hımmm , hımm diyorum . Şu ara biyografiler ilgimi çekiyor , ediniyorum da okuma sırasını bazen çok öteliyorum :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 3 yıldız kötü değil ki. Ben genelde beni aşırı etkilemeyen ama sevdiğim kitaplara 3 veriyorum :-) Bilim insanlarının başarılarını, yaşam öykülerini okumayı çok seviyorum. Tübitak'ın biyografi serisini şiddetle tavsiye ederim :-)

      Sil
  2. I really love your blog! I like your posts and photos! I follow you through the GFC, maybe you'll follow me too?

    I shall be very glad to friendship! Have a nice week!

    xoxo, Nastya

    MY BLOG NASTYA DEUTSCH

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hi Nastya !
      I'm glad to meet you. I'll follow you.
      Have a nice day :-)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...